Een verwijzing, en nu?

Je hebt een verwijzing gekregen voor de behandeling van zindelijkheidsproblemen. Wanneer de verwijzing is ontvangen, wordt deze inhoudelijk beoordeeld. Wij kijken of de verwijzing voldoet aan de gestelde verwijscriteria.

Begeleider laat op een bord het G-schema zien terwijl meisje en moeder met hoofddoek kijken

Heb je een verwijzing? Wij verzoeken je om de verwijzing digitaal aan ons te versturen. Dit kan via ZorgMail: seyscentra@zorgmail.nl of via csb@seyscentra.nl 

Na ontvangst van de verwijzing verzamelen wij, met jouw toestemming, aanvullende dossierinformatie. Met behulp van die informatie bepalen wij welke behandeling bij je kind past. Vervolgens word je samen met je kind uitgenodigd voor een intakegesprek. Als we er niet zeker van zijn of onze behandeling past, dan nodigen we jullie uit voor een uitgebreider gesprek, een consult.

Mogelijke vervolgstappen kunnen zijn:

  • Intakegesprek met behandelaar en behandelcoördinator
  • Uitgebreid consult met arts en/of hoofd behandeling
  • Doorverwijzing naar een andere organisatie

Uitgebreid consult

Het komt ook voor dat we in plaats van een intakegesprek een uitgebreid consult inplannen.  We hebben dan nog niet voldoende informatie ontvangen om tot een behandeladvies of behandelindicatie te komen. Een consultgesprek is daarom uitgebreider dan een intake. Bij een consult is een behandelcoördinator en/of arts betrokken, eventueel nog aangevuld met specialisten uit andere disciplines. Ook kan het opvragen van extra informatie, of aanvullende diagnostiek, nodig zijn om tot een goede indicatie te komen.

Behandelindicatie

Op basis van dossieranalyse, een intakegesprek (of uitgebreid consult) en eventueel aanvullende diagnostiek met ouders en kind bepalen we de behandelindicatie. Op basis van de behandelindicatie en een gesprek met ouders en/of kind, worden gezamenlijk afspraken gemaakt over doelen en hoe deze te bereiken. Deze afspraken leggen we vast in een behandelplan. Vóór de start bespreekt een behandelaar en de behandelcoördinator het behandelplan uitgebreid met ouders en kind.

Doorverwijzing naar een andere organisatie

In een aantal gevallen zijn wij van mening dat een kind beter geholpen kan worden bij een andere organisatie, omdat er bijvoorbeeld andere problematieken meespelen die van invloed zijn op de hulpvraag bij SeysCentra.

Wachtlijstperiode

Na het intakegesprek of consult, waarbij afgesproken is dat het kind op de wachtlijst staat voor intensieve behandeling, is er iedere zes tot acht weken contact met de ouders om bijzonderheden te bespreken. Vóór aanvang van de behandeling is er nog een kennismakingsgesprek op locatie. In dit gesprek bespreken we het definitieve behandelplan en krijgen ouder en kind uitleg over hoe de dag er op het behandelcentrum uitziet. Zie hier onze actuele wachttijden per locatie, voor intake en behandeling.

Tijdens de wachtlijstperiode is er nog geen sprake van behandeling. Bij (directe) medische hulpvragen nemen ouders contact op met de verwijzer.

Zijn er vragen over het aanmeldproces? Neem dan contact met ons op.