SeysCentra is een derdelijns instelling en aanmelden kan daarom alleen via een tweedelijnsspecialist, of via de gemeente. Voor de aanmelding voor ARFID of voor zindelijkheidsproblemen hebben wij specifieke informatie nodig die terug te vinden zijn onder de aanmeldcriteria.
Wanneer de verwijzing is verwerkt ontvangen ouders en verwijzer een bevestiging. Deze bevestiging wordt binnen 14 dagen na dagtekening van de verwijzing verzonden. Heeft u na 14 dagen nog niks van ons vernomen? Neemt u dan contact met ons op. Aanvullende gegevens vragen we op, waarna er binnen ons behandelteam inhoudelijk overleg over de aanmelding plaatsvindt. Mogelijke vervolgstappen kunnen zijn:
Het komt ook voor dat we in plaats van een intakegesprek een uitgebreid consult inplannen. We hebben dan nog niet voldoende informatie ontvangen om tot een behandeladvies of behandelindicatie te komen. Een consultgesprek is daarom uitgebreider dan een intake. Bij een consult is een behandelcoördinator en/of arts betrokken, eventueel nog aangevuld met specialisten uit andere disciplines. Ook kan het opvragen van extra informatie, of aanvullende diagnostiek, nodig zijn om tot een goede indicatie te komen.
Op basis van dossieranalyse, een intakegesprek (of uitgebreid consult) en eventueel aanvullende diagnostiek met ouders en kind bepalen we de behandelindicatie. Op basis van de behandelindicatie en een gesprek met ouders en/of kind, worden gezamenlijk afspraken gemaakt over doelen en hoe deze te bereiken. Deze afspraken leggen we vast in een behandelplan. Vóór de start bespreekt een behandelaar en de behandelcoördinator het behandelplan uitgebreid met ouders en kind.
In een aantal gevallen zijn wij van mening dat een kind beter geholpen kan worden bij een andere organisatie, omdat er bijvoorbeeld andere problematieken meespelen die van invloed zijn op de hulpvraag bij SeysCentra.
Na het intakegesprek of consult, waarbij afgesproken is dat het kind op de wachtlijst staat voor intensieve behandeling, is er iedere zes tot acht weken contact met de ouders om bijzonderheden te bespreken. Vóór aanvang van de behandeling is er nog een kennismakingsgesprek op locatie. In dit gesprek bespreken we het definitieve behandelplan en krijgen ouder en kind uitleg over hoe de dag er op het behandelcentrum uitziet. Zie hier onze actuele wachttijden per locatie, voor intake en behandeling.
Tijdens de wachtlijstperiode is er nog geen sprake van behandeling. Bij (directe) medische hulpvragen nemen ouders contact op met de verwijzer.
Zijn er vragen over het aanmeldproces? Neem dan contact met ons op.